Valdība 4. janvārī apstiprināja Zemkopības ministrijas sagatavotos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz samazināt traktortehnikas vadītāju kategoriju skaitu, vienlaikus precizējot traktortehnikas vadītāja apliecības iegūšanas kārtību.
Izmaiņas likumā paredz apvienot vairākas traktortehnikas kategorijas vienā kategorijā, tādējādi samazinot pašreizējo traktortehnikas kategoriju skaitu līdz četrām traktortehnikas kategorijām. Līdz ar izmaiņām traktortehnikas kategoriju grupējumā plānots arī mainīt traktortehnikas kategoriju nosaukumus, aizstājot burtus A, B, C, D, E, F, G, un H ar saīsinājumiem TR1, TR2, TR3, un TR4. Tādējādi kategoriju nosaukumi nedublēsies ar autovadītāju kategorijām Latvijā un Eiropas Savienībā.
Traktortehnikas vadītāju kategorijas pēc traktortehnikas specifikācijas un to galvenā izmantojuma veida plānots grupēt šādi:
Turpmāk, tāpat kā līdz, šim saglabāsies traktortehnikas masas dalījums: TR1 traktortehnikas kategoriju un traktortehnikas vadītāju tiesības varēs iegūt no 16 gadiem traktortehnikai ar pilnu masu līdz 7500 kg, un no 17 gadiem – pārējai traktortehnikai. Mainot traktortehnikas vadītāja apliecību un iegūstot jauno kategoriju, paplašināsies kategorijas traktortehnikas grupa, tāpēc persona būs tiesīga vadīt plašāku traktortehnikas klāstu.
Līdzšinējā C un H kategorija (ekskavatori, pašgājējiekrāvēji un speciālā pašgājējtehnika) tiks iekļauta visās kategorijās, jo šīs tehnikas izmantošana ir ļoti svarīga visās nozarēs. D kategorija (lauksaimniecības pašgājējmašīnas) tiks iekļauta TR1 un TR2 kategorijā, jo traktorus un lauksaimniecības pašgājējmašīnas darbā izmanto pamatā vienas nozares pārstāvji – lauksaimnieki, savukārt E kategorija tiks iekļauta TR4 kategorijā, jo tās ir ceļubūves mašīnas.
Plānots, ka izmaiņas likumā arī atvieglos darbu attiecīgās nozares darba devējiem, jo traktortehnikas vadītāju kategorijas būs sagrupētas pēc traktortehnikas specifikācijas un to galvenā izmantojuma veida.
Likumprojekts “Grozījumi Ceļu satiksmes likumā” vēl jāapstiprina Saeimai.