Sanāksmē par A-pašgājējmašīnu reģistrāciju un šo pašgājējmašīnu maksimālā ātrumā ierobežojumu, kā arī citiem reģistrācijas un ceļu satiksmes noteikumu projektā paredzētajiem punktiem


Piedalās Mārtiņš Trons un Mareks Bērziņš.

ZM 19.februārī starpministriju sanāksmē tikās ar SM, lai parunātu A-pašgājējmāšīnu reģistrāciju. SM neatbalsta ZM priekšlikumu, ka A-pašgājējmašīnām tiktu noteiktas atsevišķa traktortehnikas reģistrācijas apakšgrupa. Iebildums tiek pamatots ar to, ka ZM pārkāp Ceļu satiksmes likuma noteikto traktortehnikas definīciju un reģistrē traktortehnikas reģistrā N kategorijas kravas automobiļus, kas nav uzskatāma par traktortehniku. SM nostāja ir tāda, ka neskatoties uz to, ka iepriekšējās valsts izdotajā reģistrācijas apliecībā ir ierakstīs lauksaimniecības pašgājmašīna tas nenozīmē, ka tā ir traktortehnika, jo pēc būtības tie ir kravas automobiļi, kas pārsaukti par lauksaimniecības pašgājējmašīnām un turpina pildīt kravas automobiļu funkciju (dažādi kravu pārvadājumi). SM uzskata, ka: šādu transportlīdzekļu reģistrācija Latvijā nav pieļaujama, jo normatīvie akti neparedz šādu transportlīdzekļu reģistrāciju ne vienā no transportlīdzekļu reģistriem. pārbūvēts kravas automobilis, kas pielāgots lauksaimniecības darbu veikšanai nekļūst par traktoru vai lauksaimniecības pašgājējmašinu, tas vienalga ir un paliek pārbūvēts kravas automobilis neskatoties uz to kā tas tiek nosaukts. ja ražotājs ir noteicis, ka tas ir kravas automobilis, tad nekāda pārbūve to nevar mainīt. šādi kravas lauksaimniecības automobiļi, konkrētās valstīs tiek reģistrēti uz nacionālo normatīvo aktu pamata, kam ir savs nacionāls iemesls un pamatojums un, līdz ar to tie nav saistoši Latvijai.

 

Adris Bumbuls Zemkopības ministrijas Lauksaimniecības departamenta Lauksaimniecības ilgtspējīgas attīstības nodaļas vecākais referents Tel. 67027184; E-pasts: Adris.Bumbuls@zm.gov.lv