Pēc Krievijas izsludinātā embargo pārtikas produktiem, Latvijā lielveikalu tīkli organizē informatīvas kampaņas vietējo produktu pastiprinātai reklamēšanai. Biedrība „Zemnieku saeima” ir gandarīta par ieviestajām akcijām, kas palīdz patērētājiem vieglāk izvēlēties Latvijas izcelsmes produktus. Lai veicinātu akciju veiksmīgu mērķa sasniegšanu, organizācija aicina pievērst uzmanību un ziņot par izvietotajām kampaņu izkārtnēm, kas neprecīzi informē par produktu izcelsmi. Tāpat organizācija aicina ziņot par mazumtirdzniecības vietām, kuras publiski ir ziņojušas par Latvijas produkcijas atpazīstamības akciju ieviešanu, bet joprojām to nav izdarījušas.
Biedrības „Zemnieku saeima” priekšsēdētājs Juris Lazdiņš: „Esam gandarīti par operatīvi un konstruktīvi noorganizētajām informatīvajām kampaņām Latvijā ražotu produktu reklamēšanai, kurus šobrīd lēnai nāvei ir paredzējis Krievijas Federācijas noteiktais pārtikas produkcijas embargo. Tomēr, ar nožēlu jāatzīst, ka akciju izkārtņu izvietošanā līdz šim ir gadījušās tīšas vai netīšas kļūmes, kā rezultātā Latvijas produktiem paredzētās izkārtnes dažkārt tiek izvietotas arī pie importa produktiem. Lai novērstu sabiedrības maldināšanu, aicinu dalīties ar novēroto sociālajos portālos, dodot iespēju veikalu ķēžu vadībai novērst iespējamo sabiedrības maldināšanu un Latvijas patriotus iegādāties pašmāju produktus, aiz kuriem ir neskaitāmi tūkstoši darbavietas, nodokļi valsts kasē un reģionu apdzīvotība. Līdzīgi vērts ziņot gadījumos, kad Latvijas produkcijas reklāma iztrūkst pilnībā.”
Zemnieku saeimas valdes locekle Ieva Alpa-Eizenberga: “Šobrīd piena lopkopēji zaudē naudu ar katru saražoto piena litru. Šāda situācija ir izveidojusies, jo gan Latvijas eksportējušie uzņēmumi, gan lietuvieši, kam ir pārdots ievērojams apjoms Latvijas piena, ir zaudējuši produkcijas noieta tirgu. Kamēr nav rasts jauns risinājums produkcijas noietam, Latvijas veikali un patērētāji ir tie, kas izšķirs, vai krīzi zemnieki pārvarēs, vai lauki jau drīzumā kļūs vēl tukšāki. Tādēļ atbalstāma ir veikalu iniciatīva izcelt Latvijas produktu. Mums, piena lopkopējiem, šobrīd tas ir teju dzīvības un nāves jautājums, lai tas tiktu darīts un korekti.”
Biedrība „Zemnieku saeima” aicina ikvienu veikalu apmeklētāju izvēlēties Latvijas produktus un pievērst uzmanību veikalos izvietotajām informatīvajām kampaņām. Ja reklāmu izkārtnes ir izvietotas maldinoši un neatbilst patiesībai, vai veikals šīs kampaņas vispār nav ieviesis, aicinām ar foto attēliem dalīties sociālajā portālā twitter.com. Pievienojot bildes, aicinām norādīt: #pirmsbaudiparbaudi, kā arī informāciju, kurā veikalā kļūme ir atklāta. Šobrīd par informatīvajām kampaņām vietējo produktu pastiprinātai reklāmai paziņojuši ir „Maxima,” „Rimi,” un „Elvi” lielveikalu tīkli, taču lauksaimnieki aicina arī citiem veikaliem pastiprināti atbalstīt Latvijas produktu tirdzniecību.
.
Atgādinām, ka š.g. 7. augustā Krievijas Federācija noteica pārtikas produktu embargo, kas ļoti smagi ietekmējis piena lopkopības nozari. Saimniecībām piena iepirkuma cenas ir nokritušas zem piena pašizmaksas līmeņa. Līdzīga embargo izraisītā ietekme ir arī dārzeņu un augļu sektorā. Tādēļ šobrīd Latvijas dārzeņu, piena un gaļas ražotājiem ir svarīgi, lai izvēlas viņu produkciju, bet aicinām neaizmirst arī par pārējiem pārtikas produktiem un citām Latvijā ražotām ikdienā nepieciešamām precēm.
.
Rimi, Maxima un Elvi veikalu plaukti š.g. 1. septembrī.
.R